tiistai 18. maaliskuuta 2014

ideoita vaatteiden muokkaamiseen

Löysin kirpparilta 2 eurolla kivan vaaleanpunaisen flanellipaidan, mut se kaipas vähän jtn duunausta. Mutta mitä? Mietin et tohon hempeeseen värimaailmaan kävis jonkunlaiset helmet. Ekaks mietin ihan "helmihelmiä" mutta Tigerissä törmäsin vaaleisiin läpinäkyviin ja kimaltaviin. Näistä tulee mieleen mulle saippuakuplat. Sopivat helmet siis löytyi jtn tuumasta toimeen!

 photo DSC_0382s_zps4fe47c03.jpg

Tässä paidassa luki muuten et tää on miesten. No mikäs siinä jos vaaleenpunasesta tykkää! Tuli muuten vähä ikävä mun pinkkejä latvoja ku tämän näin..

 photo DSC_0392s_zpsa3b284d1.jpg

Tigeristä hain helmiä. Vähän ikävää ku nää askartelukaupat on nyt vähän kiven alla kun ei oo enää Tiimaria eikä enää Sinooperiakaan Kuopiossa ole. Iso buuuu!

Näiden lisäks mulla oli tottakai valkoista lankaa ja neula. Kuvia teko vaiheesta en ottanu ku jokainen omalla tyylillää haluaa näitä tehdä. Mut ei oo vaikeeta, jokainen varmasti osaa!
Itselopputulos tättärääää:

 photo DSC_0490s_zps8f1e5d46.jpg
 photo DSC_0496s_zps14618cd9.jpg

Laitoin noita helmiä "joka toiseen väliin" ja meni melkein yksi kokonainen pussi noita. Ite tykkään, tuli kiva lopputulos. Mietin pitäiskö hihat leikata mutta kaverit kielsi joten taidan noin jättää.
Hinnaks tälle tuli vaan 2e paita + 0,5 snt helmet = 2,5e

Sitten oli kirpparilta löytyneiden boyfriend farkkujen vuoro

 photo Untitledsikfnias_zpsa2976e1b.jpg

Citypörssistä löysin nää housut sattumalta. Mä en viitsinyt ihan kaupasta boyfriendejä ostaa ku en tiiä kauan tää villitys mulla kestää. Näitä siis halusin vaalentaa joten laitoin nää ämpäriin kera kloriitin lillumaan. Neljä tuntia ne uiskenteli sangossa ja lopputuloksena tämä:

 photo DSC_0327s_zpse3090dc6.jpg
 photo DSC_0678s_zpsdf66711a.jpg

Mitään järkevää kokoanaiskuvaa en saanut näistä otettua. Näistä tuli kyl tosi kivat ja oon kerennyt näitä jo paljon käyttämään. Multa puuttuu vaa se vaaleenpunainen reppu jonka oon aatellu näihin ja vaaleenpunasiin consseihi yhdistää. Rikoin näitä myös oikean polven kohdalta hieman ja raastinraudalla revin.
Nää makso 1e farkut + (yli kallis ku halvempaa ollu) kloriitti 1,90e = 2,90e

Taas mulla on parit DIY ideat mielessä joten kun askartelen lisää niin heitän ideoita teillekin tänne! Löysin justiinsa kukkafarkut kipparilta ja leikkasin ne shortseiks. Poikaystävä tuumas "järkyttävät mut kai alkujärkytyksen jälkee niihin tottuu". Mun mielestä ne on taas niin ihanat, tulevan kevään/kesän lemparit. Pöh miesten mielipiteet.. :D

2 kommenttia:

  1. Dyyd tulipa kivannäköstä settiä :o ois hienoo iteki osata/jaksaa. Mistä muuten löytyy kloriittia ja mitä se maksaa? Oon ihan out kaiken tuunailun suhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon aina ollu vähä tällänen et tykkään muokata vaatteita. :D Kloriittia löydät ihan kaupasta siivouspuolelta. Mulla oli just tota kalleinta ku påskå halpa-hallis oli vaa kalleinta, noit saa rainbow/pirkan puolet halvempana! Ja mun mielestä iha hyvää kamaa sekin.

      Poista